Marcel Dekker domineert!
Marcel Dekker domineerde in race 2 van start tot finish, maar hij diende tot en met de laatste ronde rekening te houden met een voortdurend aanvallende Delano De Ketele. Aan de finish eindigde de Belg van DDK Motorsports uiteindelijk vlak achter Dekker, en bleef zelf de meerdere van een uitstekende rijdende DDK-teammaat Thierry Glaesener.
Het bestraffen voor het niet respecteren van de track limits zou De Ketele de tweede plaats kosten. Ook Glaesener, Van Verseveld, De Veij en Heere kregen voor dezelfde reden straftijd aan de broek, maar de drie seconden straf deed De Ketele afzakken naar een 3de plaats, achter winnaar Marcel Dekker en de verrassende Junior Mees Houben, die dus de plek kreeg toebedeeld waar De Ketele had moeten staan !
Overvolle tribunes voor de start met vooraan op de eerste rij Marcel Dekker en Delano De Ketele en dit duo zou de hele race kleuren, met vooraan Marcel Dekker die voortdurend De Ketele in zijn achteruitkijkspiegels te zien kreeg. Achter Dekker-De Ketele vonden we Junior Ursem, De Veij en Tomas De Backer van TDB Racing. Bij TDB ontbrak dan meteen Thibauld Geladé. BIj het aanremmen van de Geert Timmer-bocht ging het fout voor de jonge rijder en schoof Mazda muur vast in de grindbak, hetgeen de komst van de Safety Car noodzaakte. Onder SC noteerden we daarop mooi op een rij, Dekker-De Ketele-Houben-De Backer-Van Verseveld-Glaesener. Met nog twintig minuten te gaan volgde een herstart en wrong jongeling Houben zich dichtbij het leidersduo, terwijl De Backer het niet makkelijk had met Van Verseveld en Glaesener. In dat geharrewar spinde De Backer, de achtervolgers konden hem ontwijken, behalve Pim Van Riet in de #62 Ferry Monster Autosport en dat resulteerde in een tik, schade aan de achterophanging en een KO voor de Belg.
Aan de spits deed De Ketele meerdere pogingen om Dekker slimmer af te zijn, maar doordat Houben, Van Verseveld en weerom Glaesener in de buurt waren geraakt van De Ketele, mispakte deze laatste zich en verloor enige posities. In ronde 10 kon hij zich herpakken en op zijn beurt profiteren van het onderlinge gevecht tussen Houben, Van Verseveld en Glaesener om zich terug in de schaduw van Dekker te nestelen. Voorgoed. Voor de derde plaats bleef het tot en met de laatste ronde nagelbijten en het was, letterlijk, met een photo finish dat de Luxemburger Glaesener van de #33 DDK Motorsports de meerdere bleef van Leon Van Verseveld.
Na het uitdelen van de eerder geciteerde straffen schoof Mees Houben door naar die mooie tweede plaats, achter allesheerser Marcel Dekker, en won uiteraard de Junior van, Delano De Ketele, Leon Van Verseveld, Stijn Heere en Mats de Veij. Eén plek verder vonden we Noah Maton.
Nat het grondig annaliseren van alle beelden kwamen de officials tenslotte tot het besluit dat het bewuste inhaalmanoeuver van Luxemburger Glaesener op Van Verseveld kantje-boord was – overtaking outside the track ! – en diende één plaats in te leveren, waardoor hij pas als 5de eindigde.
Zonder Maarten Bijnens in de #24 Oeste Racing/Garage Vermeire, beleefde diens teammaat Maxime Alsteens solo een vlag-tot-vlag en scoorde volle punten in de Benelux Ford Fiesta Sprint Cup. Op 26-27-29 september valt op Circuit Zandvoort het doek over het achtste en laatste seizoen van de Belgisch-Nederlandse Ford-merkencup.